tisdag 9 oktober 2007

Har idag haft en rejäl dust med sonen ang ående hans tankar på att börja spela WOW igen.
Ska man tillåta allting? Han är ju trots allt 16 och kanske måste han välja själv?!?
Trots att han är en väldigt klok och förståndig tonåring så bråkar vi endel om hans
datoranvändande. Han ska stänga av burken 22.30 för att få lite lugn och ro innan det
är dags att sova. De flest kvällar händer det ingenting förrän vi i princip skriker åt honom att nu jävlar så stänger han ner. Då är klockan oftast närmare 23.00. Jag behöver sova och 23.00 är i senaste laget för mig för att jag ska vara pigg och trevlig dagen efter. Ska våra tonåringar styra hela familjen? Ska vi tillåta det? Jag vet inte och känner mig villrådig.
Nu tillbka till WOW, han har ju spelat detta roliga men beroendeframkallande spel i många år och i somras så bestämde han sig för att sälja sitt account. Ingen blev gladare är jag för jag hoppades att han skulle ut och träffa "riktiga" personer. Nu har han inte varit ute särskilt mycket utan väljer gärna datorn i stället för IRL.Känns lite trist för mig som tycker om folk, men man är väl en dinosaurie....som inte förstår vad som gäller idag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det där kan jag också känna ibland... typ att oj, varför förstår hon inte det och det... men bara för att jag tycker om ngt så behöver ju det med automatik inte innebära att min dotter ska tycka om samma sak, om än det givetvis skulle vara roligt...!

Detta med spelandet är svårt. Ni får göra ngn slags deal - typ si och så många timmars spelande och si och så många möten IRL.

Ulla-K