måndag 1 oktober 2007

Har i helgen haft ett gäng bestående av 10 killar i åldrarna 16-19 år på datalan. Detta fantastiska fenomen som de tycker är så roligt. De började att spela 17.00 i fredags och spelade fram till midnatt. Sen fick de åke hem och sova. Omstart igen från 11.00 till 21.00. Det är kanppt att man hör dem. De sitter och spelar och resonerar med varandra hela tiden. Det påminner om en storkonferens.

I torsdags hade jag en datakonferens dä jag och tre av mina klasskompisar från Svenska som andrspråk skulle redovisa några uppgifter. Det var pirrigt värre för jag hade aldrig använt en webcam tidigare. Kul att det funkar så pass bra. Däremot har vår dator något fel på ljudet så jag hörde lite konstigt då och då. Måste ta mig en fundrare om jag ska köpa en bärbar. Det vore nog praktiskt trots allt. Dessutom kan den ju användas på stugan under sommaren.

Inga kommentarer: