tisdag 21 februari 2012

Fettisdag


Idag är det fettisdag och det betyder att imorgon är det askonsdag. Man kan väl säga att för de flesta i vårt avlånga land har det här spelat ut sin roll för det är få av oss som fastar. Jag har minsann klämt en semla idag tillsammans med morfar. Jag har nämligen slutat tidigare när min snälla kollega har haft eleverna själv under 2 pass. Jag återgäldar det lite längre fram innan sportlovet!! Hurra vad skönt att sluta 10.00. Har hunnit på en promenad tillsammans med kameran då jag har fotat lite inför kvällens kurs.
Har pratat med mannen i morse och på hans hotell så har brandlarmet gått i natt kl 3.00. På med kläderna och ut snabbt som sjutton, som tur var visade det sig inte vara någon brand utan några som hade festat och rökt på ett annat hotellrum. Men som sagt var så är ju nattsömnen ganska förstörd i alla fall!

Inga kommentarer: