fredag 25 november 2011

Sjuk och julpynt


Här har sjukdomarna härjat i över en vecka. Jag har varit sängliggandes med en tråkig hosta, feber och snuva. Inte kul men det värsta av allt är att jag missade årets höjdpunkt med Great Gig. Det är en stor fest med ca 1200 personer i vår ålder. Årets artisttolkning var Bruce Springsteen, det var såklart jättebra även denna gång (säger de som var där alltså). Före var det samling här hos oss med 27 glada personer som var sugna på fest, då åkte jag till mamma där jag tillbringade några timmar i soffan för att sen åka hem igen för att sova!

Så lite julstämning eller ska jag kalla det adventsstämning har jag väl aldrig upplevt! Jag har nog inte helt fått ihop det att det faktiskt är 1.a advent på söndag, trots att jag har varit på en adventssamling i Skogskapellet med min skola. Jag plockar fram pyntet i sakta mak för min ork har ju inte återvänt ännu. Jag flyttar runt eftersom jag just nu inte vet var jag ska ha mitt pynt. Det löser sig säkert men som sagt var så vet jag ju ofta hur det ska se ut men jag får inte alltid till det som jag vill.

Inga kommentarer: