fredag 29 januari 2010




Blogg och facebook, det går att tillbringa mycket tid vid datorn om man vill. Jag försöker begränsa mig men jag sitter i alla fall alldeles för lång tid per dag vid min Acer.


I veckan har jag haft bokcirkel och vi hann inte träffats i december, det här resulterade i att vi hade 2 böcker som skulle avhandlas. Den första var "Den andra kvinnan", Douglas Kennedy. En väldigt välskriven, bra bok med sorglig kärlekshistoria som huvudhandling. Helt klart läsvärd.


Bok nr 2 var "Kleopatras kam", Maria Ernestam. Kul med en svensk författare som skriver på ett lättflytande bra språk, intriger, hur vår barndom avspeglas i vuxenlivet. Det här var första boken jag läste av Ernestam och vad jag kan förså så är hennes andra böcker minst lika bra!


Mannen och sonen har varit sjuka i veckan, jag håller mig på benen men jag känner mig trött och jag håller på att frysa i hjäl. Skit väder med snö och blåst på dett är det en temp på -25, ofattbart att man bor på den här sidan av jordklotet.

Inga kommentarer: