måndag 1 september 2008

Ny vecka och nya elever. Idag har jag vikarierat i en 6:a. En mycket trevlig såddan dessutom. När jag gick ut lärarutbildningen 2001 tyckte jag att det var pest och pina att arbeta i 5-6 an och idag tycker jag att det ger så mycket. När jag jämför de yngre och de något äldre eleverna anser jag idag att de yngre surrar så att huvudeet värker när man går hem. Visst kan de äldre surra men det blir på ett annat sätt. Tänk vad mycket hormoner, framtid, killar/tjejer som snurrar i deras hjärnor. Det är riktigt kul att iakttaga och se derad små hyss som kommer fram förr eller senare under dagarna.
Kfärtskiva med släkten i lördags, alltid lika kul och gott. Hanna hade som vanligt gjort ett antal väldigt roliga lekar. I år var det min och mannens tur att vinna. Vi fick en chokladask och ett badmintonset. Det vann vi för vår samarbetsförmåga. Hur stavas namnet på en guvernör i USA, han var tidigare världsmästare i bodybuildning och Mr World en herrans massa år. Hans förnamn börjar på Arnold. Men stava ni efternamnet.......det är fasiken inte så lätt gjort.

Inga kommentarer: