söndag 16 mars 2008

Stugan

Har idag varit och fixat till i stugan innan påsk. Det känns så skönt att torka ur skåparna från vinterdamm. Trots att ingen har bott där sen i höstas så känns det inte frächt att vara innan det är urstädat. Påskan var min värsta högtid då jag växte upp för då åkte alla mina kompisar bort till fjällen. Vi åkte alltid vecka 16 så just påskhelgen var pest och pina när ingen familj utom våran var hemma (så tyckte jag då i alla fall). Nu gillar jag påsken skarpt då det ges tid för ledighet och lugn och ro. Vara ute så mycket som vädret tillåter och äta gott, spela spel, umgås med vänner och läsa böcker. Härligt!
Ska åka till sjukhuset med morfar för att träffa mormor. De hade tänkt att skicka hem henne i dag trots att de inte har gjort någon åtgärd. I dag är det visst ingen som får vara sjuk. Om man är 85 år och faller ihop under tre dagar så beror det väl på något???? Att då sedan skicka hem henne till en som är 87 och ska ta hela ansvaret är ju bara omänskligt.

Inga kommentarer: