lördag 15 mars 2008

Kylie

Jag och en kompis kom i veckan på att vi ska äka ner till Stockholm i juni för att se Kylie Minouge (vet inte stavningen). Det ska bli så roligt att vi dessutom bor hos en annan kompis gör att vi får umgås, äta gott, strosa och shoppa gör ju inte saken tråkigare.
Har i veckan haft bokcirkel det som gällde var prat runt boken Försoning. Vi hade dessutom sett filmen. Ny bok att läsa är en riktig klassiker: Jane Austens, Förnuft och känsla.
Min mormor har haft någr jobbiga dagar då hon ramlat omkull. Nu ligger hon på las för att kolla upp vad det är som är fel. Man behöver ju inte vara sjuk för att man är gammal men såklart händer det vissa saker när man är 85 år. Det tråkigaste är att vi har alla varit så bortskämda med att hon är så frisk. Hjärtflimmer, högtblodtryck och väldigt dåligt minne gör att det är svårt att fungera i vardagen. Det känns verkligen trist att det är så här.
I går var jag i Luleå på universitetet, vi hade avslutning på en kursdel. När jag åkte dit kändes det som att slutet på kursen var nära men när jag åkte hem så kändes det som världens uppförsbacke. Vi har tre uppgifter kvar i det nya momentet och en av dessa är att skriva en rapport på ca 8-10 sidor. Fy fan!!!! Jag orkar snart inte mer. Kanske har jag fått nya krafter imorgon men just nu känns det jobbigt.

Inga kommentarer: