lördag 11 augusti 2007




























Hemma igen efter en tripp till Övertorneå. Vi bodde i ett familjerum i en gammal prästgård. Mysigt och nyrenoverat, helt ok. Jag är däremot inte en person som sover bra första natten på ett nytt ställe. Känner mig faktiskt ganska mosig just nu. Behöver nog sova middag idag. Hann med en kortis in på IKEA eftersom vi ändå passerade förbi. Sonen sa att jag fick 30 min och det klarade jag! Kattilakoski som restaurangen heter var bra. Inte helt superduper bra men det serverades god mat, vinet var bra och utsikten över älven var bedårande. När middagen var över spelade vi kort i vårt rum. Som tur var så fick födelsedagsbarnet vinna i "Gurka".

2 kommentarer:

Ulla-Karin sa...

Hej!

Jag har hört att maten är sämre än vad den varit tidigare där uppe. Tror att stället har bytt ägare och/eller kockar.

Ha det så bra!

Vissla sa...

Kockarna är kvar den här månaden ut, sen går deras arrende ut och de har inte förnyat det. Synd för stället är väl värt ett besök.