söndag 26 november 2017

Great Gig

10 år går snabbt. Vi har i alla fall deltagit i det musikprojekt som startades för 10 år sedan där lokala musiker har hyllat världsstjärnor och deras musik. Det här har vuxit och idag kommer det ca 800 personer den helg som det pågår. Men igår tog det slut. Vi har genom åren lyssnat på Pink Floyd, David Bowie, Bruce Springsteen, Tina Turner, Coldplay, David Bowie, Åerosmoth, AC DC, Motorhead, Kizz, Thin Lizzy, Uriah Heep, Led Zeppelin, Deep Purple, mm. Vi har ätit mat som inte kan kallas mat, små snittar på tallrik men också fantastik god buffé. Vi har suttit på stolar i halvcirkel, dansat, hoppat och haft bord som varit vårt varje år av de sista gångerna. Nu hade gänget i alla fall dragit ihop 2 dagars fest med att göra ett medley med de tidigare artisterna. Jättebra! Jag personligen gillade fredagens musik bättre. Igår hann jag bara in så upptäckte jag att min garderobsbricka var borta, om jag ens hade fått den. En bekant var ansvarig för garderoben och hon hjälpte till men nästan alla jackor är ju svarta. Jag kunde inte stanna och vänta till sist så då hade snälla K tagit hem min jacka till sig så jag har varit till Klubbgärdet och hämtat den.

Morfar har fått ett besök idag och dit kom även mamma. Sen åkte vi till kyrkogården och skottade upp vår grav men även mormors. Sen gick vi runt lite och jag visade var D hade fått sin plats. <3 p="">Har julpyntat lite trots att det är en vecka till advent. I år känns det som att det är kort tid då första advent är 3:e december.
I morgon ska juntan och göra julgrupp på Sinnenas Ateljé, blir mysigt.


Inga kommentarer: