söndag 12 september 2010

Jag har gjort en beställning på årets årgångsglögg från Blossa. Årets smak består av saffran, konjak och en gnutta pommerans, låter riktigt gott tycker jag!


Uppdrag granskninga har tittat på demensvården i Piteå och det visar på stora brister. Tårar trillade sakta ner för mina kinder när jag såg det tragiska som utspelade sig under nätterna på Öjagården. Att avdelningar är låsta på dessa boende tycker jag är helt ok, MEN NÄR DESSA GAMLINGAR VAKNAR OCH BÖRJAR ATT VANDRA UNDER NÄTTERNA SKA DET FINNAS PERSONAL PÅ DEN AVDELNINGEN SOM MÖTER DEM OCH HJÄLPER DEM I SÄNG. Det är så tragiskt att dessa våra gamla som betalat skatt hela sitt liv blir behandlade på det här sättet deras sista år i livet, fy fan! Att dessutom vår lokala tidning inte reflekterar över detta i tidninen utan skriver om en mur på Klubben och att Café Humlan har öppnat igen, vilket färgat val av nyheterna.


Har varit på bokcirkel och vi diskuterade vår sommarläsning. Trevligt precis som vanligt! Ny bok är vald och just nu kommer jag inte i håg vad vi valde.


Morfar har fyllt år och nu är han uppe i den aktningsvärda åldern 89! Pigg och klar, ont i kroppen men alltid lika glad. Hoppas jag är lika pigg i den åldern.

Inga kommentarer: