tisdag 1 januari 2008

Nytt år, nya förväntningar. Tänk vad tiden springer iväg. När jag var yngre så forstod jag inte vad mina föräldrar pratade om när de sa så. Idag vid vuxen ålder förstår jag precis vad de pratade om. Åren formligen springer iväg. Det är så mycket jag skulle velat hinna med varje år, så många böcker som ligger olästa, så mycket som borde fixas. Tänk om man endast behövde göra det man ville. Ingenting som är tråkigt eller sånt som tar onödigt mycket tid. Tid har ju som bekant blivit en bristvara för oss i västvärlden. Sitter just och undrar vad det beror på. Har vi för fullt upp? Väljer vi själva att ha det så? Kan vi inte prioritera och välja bort saker? Många gör sånt som de inte mår bra utav att göra, varför har de inte styrkan att säga ifrån?? Jag försöker att bli bättre på att prioritera de saker som jag verkligen vill och sånt som får mig att må bra. Jag ger som bekant aldrig nyårslöften men det är åtminstone något jag ska försöka att tänka på.

Inga kommentarer: