måndag 23 juli 2007

Nu känns det som att sommaren närmar sig sitt slut. Känner ett stort vemod over att det inte känns som att den har varit speciellt bra. Vädret har varit si så där, och det gör sitt till. Sen har vi inte gjort särskilt mycket, lite grillfester och så men inga speciella saker. Däremot känns det som att det kommer att bli en rolig höst med mycket aktiviteter. PDOL börjar i veckan och många bra artister dyker upp, det ska bli kul att se Euskefeurat, The Ark, Markoolio och Bo Kaspers. Är nog ganska trött på allt liv på söndag när åter lugnet lägger sig över vår lilla stad.
Idag ska sonen göra ett gästspel på stugan och det känns kanon, jag trodde aldrig att jag som mamma skulle längta så efter honom. Det är tidens gång att han blir självständig och klarar sig själv men han kommer ju alltid att vara mitt "lilla barn".
Förra veckan var jag på en liten utflykt med min mormor och morfar. Min mormor håller på att bli senil och det känns så trist. Hon är frisk i kroppen men inte i knoppen. Man tappar en bit av hennes personlighet varje gång man träffar henne. På ett sätt så sörjer jag redan nu för man vet aldrig hur länge hon kommer att minnas oss och händelser som har varit. Morfar däremot är pigg i knoppen man har då i stället väldigt ont i kroppen. Jag tror dock att det är bättre än mormors öde. Det är inte kul att bli gammal....

Inga kommentarer: