tisdag 5 december 2017

Dålig

Oj vad jag är dålig på att uppdatera men jag gör det så ofta som jag har lust och tid.
Det har varit första advent och i år så var det först 3 december så  det känn som en kort advents tid detta år. Myser på som bara den med att göra det jag vill. Har bakat en del som jag gillar men har fortfarande kvar att baka saffransskorpor.
Idag har jag varit på en föreläsning som kommunen bokat och det var Morgan Alling som pratade. Viktiga saker, en blandning av allvar och något skämt som trots allt handlar om mående på jobbet och även mobbing. Så viktigt och tänkvärt, bra att nästan 3000 personer i kommunen ska lyssna på detta.
Jag har även varit till Luleå igår när jag var på Skolverkets konferens om Digitalisering i skolan. Till sommaren har vi inget att välja på, då står det i vår läroplan att vi ska jobba med det. Bra att skolan anpassar sig till verkligheten. Barnen växer ju upp med digitala medel idag så det är ju viktigt att de känner igen sig i skolan.

Inga kommentarer: