fredag 18 augusti 2017

Begravning

Idag så började vi dagen med begravning på Hoppets kapell för vännens pappa som gått bort i en ålder av 88 år. Ett bra liv utom de sista åren då demensen gjorde sig påmind. Trots att det var en naturlig död hos en gammal man så blir jag så fruktansvärt ledsen. Vad är det för fel??? Det var de första borgerlige begravningen som jag varit på och jag är glatt överraskad. Jan Lundqvist höll i den och det var så fint, inte så rituellt som en kyrklig begravning brukar vara utan här pratade man om livet som den bortgångne har haft.
Sen lunch med mannen och lite handling av mat medan mannen återgick till jobbet. Min förkylning härjar nu fritt i kroppen och under eftermiddagen har även febern brutit ut vilket betyder att jag var tvungen att gå och sova en stund. Middag fixade mannen och nu är jag mätt och nöjd. Blir en tidig kväll då jag har tappat all ork och snuvan rinner konstant!!

Bilden kommer från september 2016 då min svärfar begravdes i Hoppets kapell.

Inga kommentarer: